Sydney

by Simeon Visser

Mijn laatste bericht vanuit Australië! Overmorgen vlieg ik naar Singapore om daar drie weken te verblijven. Ik heb al allerlei tips ontvangen om Singapore te verkennen en begin februari is het daar ook Chinees Nieuwjaar dus er is genoeg te zien! Ik heb de afgelopen 10 dagen doorgebracht in Sydney wat natuurlijk vooral bekend is om het Sydney Opera House en de Sydney Harbour Bridge. Ik heb hier rondgekeken en naast deze bekende plekken ben ik naar Sydney Wildlife World geweest (waar ook grote LEGO figuren stonden), ik ben naar het IMAX theater geweest (het grootste IMAX scherm ter wereld!) en ik heb een ritje met de monorail gemaakt.

Verder ben ik naar de Chinese tuin geweest en naar het bekende Bondi Beach wat niet ver van de stad is. Op de Sydney Harbour Bridge kun je ook naar boven in één van de torentjes om daar meer info over de brug te zien te krijgen en om rond te kijken over de stad. Ik ben ook met de ferry naar Manly geweest wat een buitenwijk van Sydney is. Je hebt daar onder andere Manly Beach, eveneens een strand – Sydney staat ook bekend om haar stranden.

Ook heb ik een rondleiding gedaan in het Sydney Opera House waar ze niet 1 maar 5 zalen hebben voor concerten en musicals. Ik heb de grootste zaal kunnen zien evenals een kleinere zaal. Foto’s maken was niet toegestaan want de zalen zijn vrijwel altijd in gebruik dus i.v.m. copyright van de voorstellingen enzo, je kent het wel. Maar toch leuk het gebouw van binnen gezien te hebben. Wisten jullie dat het gebouw allerlei ontwerpelementen heeft uit de scheepvaart of dat de kleur van het dak zich aanpast aan de omgeving (wit, grijs, gekleurd, etc)? De architect Jørn Utzon uit Denemarken heeft ook nooit het voltooide gebouw gezien omdat het bouwen van het Opera Housa nogal lang duurde en controversieel was. Hij heeft toen het land verlaten.

Mijn camera is ook niet meer wat het geweest is. De foto’s van Sydney staan wel online maar omdat het jaartal van de foto’s 2007 is, staan ze achteraan en niet vooraan. Blijkbaar begrijpt mijn camera het jaar 2011 niet. Ook is het scherm beschadigd van een keer in een attractie in Kopenhagen dus het scherm heeft talloze dode pixels. Ik neem deze camera nog mee naar Singapore maar waarschijnlijk is dat de laatste keer dat ik deze camera gebruik. Hij heeft goed dienst gedaan maar het wordt tijd voor een nieuwe en betere camera.

Tot slot nog nieuws over mijn afstudeerwerk: de publicatie van acht pagina’s die we ingestuurd hadden naar een conferentie is geaccepteerd! Ik moet nu een versie van twee pagina’s schrijven want men wilde alleen een verkorte versie van het werk publiceren. Men vond het werk wel relevant maar gezien de omstandigheden is het nog niet zo degelijk als onderzoek waar langer aan gewerkt is. In twee pagina’s kun je minder vertellen dan in acht pagina’s dus veel details zullen verloren gaan maar niet getreurd: mijn begeleiders gaan een versie van zes pagina’s schrijven voor een andere conferentie. De publicatie die al geschreven is wordt dus twee pagina’s ingekort maar het merendeel van het werk blijft behouden.

Uiteindelijk zullen er dus twee publicaties zijn voor twee conferenties met in totaal acht pagina’s. Het schrijven van een publicatie met acht pagina’s was al moeilijk genoeg maar nu moeten we twee ingekorte versies maken zonder in te leveren aan kwaliteit en inhoud. Niet eenvoudig maar uiteindelijk hou ik hier dus twee publicaties en mijn afstudeerscriptie (moet ook nog geschreven worden…..) aan over.

Leave a Reply

