Het is 2011!

by Simeon Visser

Zo mensen, we zijn weer veilig het jaar begonnen. Ik zie dat ik geen bericht over de feestdagen heb geplaatst dus bij deze een kort verslagje. We hebben als kerstmaaltijd kalkoen gegeten samen met andere dingen en we hebben bij Oud & Nieuw naar het vuurwerk gekeken vanaf een heuvel bij Elwood Beach. Diezelfde avond hebben we ook een barbeque gehouden bij de acccommodatie. Ik heb daar twee weken weer gewoond en hoewel de helft terug naar huis is tijdens de schoolvakantie, was de andere helft er nog wel en waren er dus genoeg om een barbeque te houden. Ik heb eigen niet zo veel foto’s hiervan dus het is waarschijnlijker dat ik weer foto’s online ga plaatsen van mijn volgende bestemming, namelijk Sydney!

Op 3 januari ben ik met een nachttrein naar Sydney vertrokken om daar dus op 4 januari aan te komen. Ik heb inmiddels al wat rondgelopen in de stad en ik heb ook een bezoekje gebracht aan de Sydney Harbour Bridge en het Sydney Opera House, beide inmiddels erg bekend. Het weer is hier lekker zonnig en het is hier een stuk drukker in de stad dan in Melbourne. In Melbourne heb je enkele straten waar de kruispunten vrij druk zijn maar hier in Sydney zijn dat er een stuk meer. Zeker in de zomer want dan zijn er ook nog meer toeristen – en Sydney zelf heeft al de meeste inwoners van alle steden in Australië.

Ik zal hier tot half januari verblijven en daarna ga ik mijn koffers pakken om via Singapore terug naar huis te vliegen. Ik blijf wel langer in Singapore dus het duurt nog even voordat ik echt weer terug ben.

4 Comments to “Het is 2011!”

  1. Hallo Simeon, ik lees en hoor dat het je in Australië (en Nieuw-Zeeland) heel goed bevalt. Je doet Hong Kong ook nog aan voordat je vertrekt naar Nederland? Dikke pluim voor jou dat je dit toch maar weer ff allemaal doet. Over een maand of zo zal ik weer uitkijken of ik je weer op de fiets zie. Nog heel veel plezier de resterende tijd en kom weer heelhuids thuis. Groetjes van ons allemaal, de overbuurvrouw Willie

    • Hallo Willie, fijn dat jullie ook meeleven! De tussenstop is inmiddels Singapore geworden maar verder is het plan nog hetzelfde. Ik zal over iets meer dan een week naar Singapore vliegen, daar een tijdje verblijven en dan zal ik naar Nederland terugvliegen. Groeten en tot binnenkort, Simeon.

  2. Hallo, Simeon,
    Ik zit hier met mijn spiksplinternieuwe laptop en ik ontdek al je prachtige foto’s en leuke tekstjes die je tot nu al gemaakt hebt van dat mooie Australie, je hebt daar echt wel de tijd van je leven, hé? Ik zal nog wel een paar uur nodig hebben om alles eens te bekijken…maar je weet nu dat je ook vanuit Belgie gevolgd wordt!!
    Heel veel groeten vanuit Gent!

    • Hallo Lies, fijn dat ik nu ook lezers uit andere landen aantrek! Veel plezier met de nieuwe laptop. Ik ben over een kleine maand weer in Nederland maar de verhalen en foto’s kunnen altijd nog rustig bekeken worden. Groeten uit Sydney, Simeon.

Leave a Reply

