Afscheidsfeestje

by Simeon Visser

Er is een tijd van komen en er is een tijd van gaan en de tijd van gaan is nu gekomen. Afgelopen donderdag hebben we een afscheidsfeestje gehouden aangezien de twee Nederlanders van de accommodatie gaan vertrekken. ookwel de ‘Dutch Party’ genoemd! We hebben de huiskamer versierd met oranje ballonnen, er klonk Nederlandse muziek uit de speakers en we hebben Nederlands snoepgoed gekocht en pannekoeken gemaakt. Zeker het koekhappen was een groot succes met echte ontbijtkoek! Van al het snoepgoed viel de drop niet in de smaak maar de stroopwafels, speculaasjes en de tumtummetjes vonden gretig aftrek. We hebben ook groepsfoto’s gemaakt waar een groot deel van de mensen waar ik de afgelopen tijd mee heb opgetrokken opstaat.

Eind deze maand is mijn huurperiode voorbij en dan ga ik op reis door Australië! Sinds afgelopen vrijdag heb ik ook een toeristenvisum wat het vorige visum vervangt. Ik ga deze week nog een laatste keer praten met mijn begeleiders en ik ga mijn reis plannen. Er zijn zoveel plekken waar je heen zou kunnen in Australië en Nieuw-Zeeland. Qua prijs is een vlucht naar Nieuw-Zeeland hetzelfde als een domestische vlucht dus daar kan ik ook een kijkje nemen! Andere bekende plekken zijn Adelaide, Alice Springs, Cairns, Canberra, Darwin, Gold Coast, Perth, Sydney, Tasmanië… dat zal niet allemaal gaan natuurlijk maar er is keuze genoeg! Ik heb al wel mijn vlucht verzet om langer in Singapore te verblijven voordat ik doorvlieg naar Amsterdam, via London Heathrow/Gatwick. Nu blijkt Singapore niet zo groot dus er werd mij al aangeraden om met de bus of trein naar Maleisië te gaan, bijvoorbeeld naar Kuala Lumpur. Ook zou ik met een boot de Straat van Singapore kunnen oversteken om op het eiland Batam van Indonesië te kijken. Met een euro kom je een stuk verder in Azië dan in Australië dus dat zou moeten kunnen als ik het goed plan.

Hieronder meer foto’s van het Nederlandse feestje!

4 Comments to “Afscheidsfeestje”

  1. Hallo Simeon
    Gek he? Dat wij drop zo lekker vinden, maar dat mensen uit andere landen dat helemaal niet zo vinden. Ik geloof dat Nederland ook het enige land is waar drop te koop is he?
    Leuk dat je een leuke ‘ducht party’ hebt gehad. Wel moeilijk om afscheid te nemen he?Sterkte ermee!
    Ik wens je een hele goede reis toe en hoop dat je ervan zult genieten. Fijn dat je ons zo steeds op de hoogte hebt gehouden van alles. Ik ben benieuwd of je op je andere vakantie-adressen ook gelegenheid hebt om wat van je te laten horen.
    Het allerbeste gewenst door Nynke Koolstra

    • Ik wist het niet maar er blijkt voor drop een Engelse naam te bestaan: liquorice. Maar het is wel echt Hollands want in de Nederlandse winkel hier zijn er makkelijk 20 tot 30 soorten drop te vinden. Drop heeft ook een nasmaak die ze hier niet lekker vinden. Ik heb ook eens Chinese snoepjes uitgeprobeerd maar dat was ook niet om over naar huis te schrijven…

      Ik moet nog even kijken hoe praktisch het is om mijn laptop mee te nemen maar als ik dat doe dan kan ik hier inderdaad berichten achterlaten.

  2. Hoi Simeon,

    Ik heb in stilte de afgel;open maanden je foto’s en verhalen gevolgd. Wauw wat heb je veel gezien en meegemaakt. Nu komt er nog een tijd van rondreizen aan. Zie uit naar de prachtige beelden die daar weer over zullen komen.
    Ik wens je een hele goede rondreistijd (mooi woord voor raad het woord spelletjes) toe.
    Klaas Kaan

    • Beste Klaas, dat klopt en ik verwacht in de komende tijd ook nog veel te zien. Waarschijnlijk zal ik minder vaak een internetverbinding hebben dan nu maar ik ga wel proberen van tijd tot tijd wat foto’s hier te plaatsen. Hier in Melbourne is het internet nog wel te doen maar in andere gebieden van Australië kan het best langzamer zijn of gewoon ontbreken.

      Bedankt voor de goede wensen.

Leave a Reply

