Feestje!

by Simeon Visser

If you don’t go after what you want, you’ll never have it.
If you don’t ask, the answer is always no.
If you don’t step forward, you’re always in the same place.

Dit keer geen verslag van toeristische attracties maar gewoon een algemeen bericht van de afgelopen tijd. Ik ben nu iets meer dan een maand in Melbourne en het dagelijks leven heeft nog steeds de afwisselendheid als toen ik arriveerde. Ik leer mijn huisgenoten beter kennen en dat uit zich ook in naar de film, feestjes hier en daar (verkleed als piraat naartoe!), een avondje bowlen, etc. Tot nu toe twee keer in deze gelegenheid geweest en hoewel het (nog?) niet mijn natuurlijke habitat is, begin ik wel beter te begrijpen wat het leuk maakt 🙂 Via een huisgenoot kwam ik ook terecht op een verkleed verjaardagsfeest van iemand waar het feest ook losbarstte… mede dankzij de party bowl: geen glas maar een fruitschaal en dan al de drank die je kunt vinden erin! Haha, dat hebben we geweten ook – het is totaal niet bij te houden of je te veel ophebt want het kan alles zijn. Het is een geluk dat mijn huisgenoot mij had om thuis te komen 😀

Verder heb ik nu 7 pagina’s met technieken en formele notatie (en een heel schrift vol met aantekeningen) wat zeker 15 pagina’s in de scriptie zal zijn; als ik op dit tempo doorga, zal er wel genoeg zijn om over te schrijven in de hele sciptie. Elke maandag bespreken we de voortgang en de inhoud van het project; op maandag zal ik dus horen of het werk enigzins in orde is. In het kort zijn het technieken om de intelligente software de taken uit te laten voeren op een manier die de gebruiker behaagt. Er zijn meerdere wegen naar Rome maar niet alle wegen hebben hetzelfde uitzicht, zullen we maar zeggen. Je kunt een taak uitvoeren op een manier die langzaam is en veel geld kost maar het zou mooi zijn als je software ook begreep dat ie het snel en goedkoop moest doen.

Voor degenen die op Facebook zitten: ik heb nu ook een account en ik heb sommigen al gezien – voeg me gewoon toe als je wilt 🙂 Tot slot: in de komende maand gaat er iets gebeuren op deze pagina.

4 Comments to “Feestje!”

  1. Jij ook niet stiekem een hangovertje gehad Simeon ? 😉

  2. Hee Simeon,

    Leuke schrijfstijl heb je. Het studentenleven heb je al aardig opgepakt en zo te lezen heb je het naar je zin. Succes met alles.

Leave a Reply

