Ik heb het visum!

by Simeon Visser

Goed nieuws op de maandagochtend: het visum is er! Het heeft even geduurd maar het visum is er dan toch eindelijk. Ze communiceren blijkbaar graag met PDF-bestanden want het moest in twee bestanden kenbaar gemaakt worden: in het ene dat er een beslissing is genomen en in het andere de details. Het visum is geldig vanaf vandaag tot 1 november 2010 wat hooguit twee weken na het einde van mijn project zal zijn maar dat valt waarschijnlijk nog wel te rekken met een toeristenvisum.

In mijn vorige post zei ik dat ik iets had uitgehaald om te bepalen of de emails met bijlagen werkelijk zijn aangekomen of niet. Ik had de documenten tijdelijk op een webserver geplaatst en de link doorgestuurd naar het visumcentrum; in de logbestanden van de webserver kun je dan zien of de bestanden geraadpleegd zijn of niet. Als die beambte van het visumcentrum de e-mails niet zou hebben ontvangen, dan zou hij/zij de bestanden wel hier vandaan moeten halen…. maar dat is, zoals ik verwachtte, niet gebeurd. De bestanden zijn nooit geraadpleegd dus de e-mails met bijlagen moeten wel zijn aangekomen. Anders beschik je namelijk niet over de aanvullende informatie die in eerdere communicatie gevraagd werd.

Het verbaast mij eigenlijk niets maar aan de andere kant: het visum is er nu en ik ga alles regelen om te kunnen vertrekken. Ik heb alles eigenlijk al behalve een vliegticket; als we die hebben kunnen we alles inpakken en vertrekken. Ik heb net ook Skype geïnstalleerd; het heeft wel een dist-upgrade van Ubuntu en het weggooien van PulseAudio gekost maar het draait nu als een zonnetje.

Een voordeel is wel dat het er geen labeltje in het paspoort hoeft te worden geplaatst; het visum is elektronisch gekoppeld aan mijn paspoort en dat is verder voldoende. De beëdigde vertalingen bleken ook niet nodig.

Australia, here we come! 🙂

Leave a Reply

