Het laatste nieuws

by Simeon Visser

Zoals ik al vertelde in de vorige post, wilde het visumcentrum meer informatie hebben. Dat was op 23 maart en op 24 en 25 maart heb ik e-mails teruggestuurd met naar mijn inschatting alles wat ze wilden weten. Een week ging voorbij en er kwam nog geen reactie; op zich hoeft dat nog niks te betekenen. De verstreken tijd ging richting de twee weken en toen heb ik maar weer gemaild. Wat blijkt: de beambte beweert dat hij/zij nog wacht op een document dat ik beloofd heb op te sturen. Maar dat document heb ik toch vrij snel gemaild nadat ik bericht had gekregen!

Voor de zekerheid de e-mail opnieuw gestuurd met bijlagen en er wordt vervolgens (glashard?) beweerd dat deze documenten niet eerder ontvangen zijn. Technisch gezien kan het zijn dat een e-mail niet aankomt maar dat is vrij zeldzaam en doorgaans om redenen als een spamfilter. Bij alle e-mails met het visumcentrum tot dan toe had ik altijd een reactie gehad op de e-mails zonder bijlagen en geen reactie op de e-mails met bijlagen. Een spamfilter zou dus passen in dit verhaal, ware het niet dat een visumcentrum dagelijks vele documenten ontvangt. Met een agressieve spamfilter snijdt zo’n visumcentrum zich alleen maar in de vingers. Bovendien, waarom kwam de mail met bijlagen dan nu opeens wel aan?

De beambte vermeldde wel dat hij/zij de visumaanvraag volgende week zou moeten kunnen afronden. Dat is goed nieuws! Maar wel apart want als je de e-mails werkelijk niet ontvangen hebt, dan heb je nu 8 benodigde documenten niet die ik wel gestuurd heb. Zou je dan niet moeten vragen documenten opnieuw te sturen want de aanvullende documenten zijn nog steeds nodig om duidelijkheid te verschaffen over bepaalde zaken? Zowel oplettende lezers als ondergetekende weten genoeg.

Ik heb ook iets uitgehaald waarmee ik kan controleren of de documenten werkelijk ontvangen zijn of niet maar daarvoor moeten we wachten tot het visum verstrekt wordt.

2 Comments to “Het laatste nieuws”

  1. “Ik heb ook iets uitgehaald waarmee ik kan controleren of de documenten werkelijk ontvangen zijn of niet…”

    Wat heb je uitgehaald dan?

Leave a Reply

